klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Dessan & Emma K - 3 september 2012 21:32

som sagt huvudvärk sen jag åkte & hämtade passet med pappa innan ridnigen men tänkte att den skulle försvinna innan ridnigen började så tog ingen alvedon, vad händer då?

Jo en tyst & lite av en bitchigare emma, så smart jag är (har dock tagit en tablett nu & det det känns bättre) & en annig trög.. C:


ANYWAY till passet nu då.

Anne påminde mig om farten till tävlingen på söndag om hur mkt nerdrag jag har fått bara pga av det så var extra noga med det idag.

Seg som attan i början & tålamodet var nt som det brukar (men hade ändå ett ok) så han fick faktsikt en extra hård sporre i sidan rätt så tidigt in i passet (& nej jag slog nt som andra brukar göra men lite extra än vad jag brukar göra) och la även till spöet.

Jobbade på ett ett bättre tempo & märkte vilken skillnad det blev när jag la till spöet tidigare, gick SÅ SUPER DUPER BRA!

Så alltså jobbade på en stund innan han lossnade helt & allt känndes väldigt bra :)

Sen så blev det mkt trav (mkt arbets & lite vanlig), volter,öka & minska, skänkelvikninagr,lägga ner, serpentiner osv..

Gick helt supert här med, väldigt nöjd med skänkelviknigarna (iih!), serpentinerna, öka & minska, ja hela klabbet! :D

Körde bara på volterna i galoppen & ännu en gång så var han duktig, fiina fattningar & håll tempot så himmlans bra. ^^

Hörde även hans flås igen, jobbat på bra, DUKTIG KILLE :*)

La såklart ner de i slutet innan vi slutade & lyssnade till punkt & pricka :D

Som anne sa, formen och de är super men FARTEN ska du satsa på i första hand nu så får de andra komma så höjer du dig en bra bit C:

Så tack Anne & huvudvärken (till en viss del)!

BTW LB:1 på söndag, kör igenom programet en extra gång på torsdag då när läxorna är över ;p

 

Amanda fotade även lite idag men min mobil, tack! :D

De kmr upp inom kort! C:


Möte igen idag efteråt( jag vart så seg där kände mig typ som en liten 3-åring ;/), gick snabbt iaf!

Pratade bla om tävlingar, lokalt?

Ohja, om tiden finner sig ofc!


Dags & sova nu iaf, natti natti vänner!

//Emma



Av Dessan & Emma K - 3 september 2012 19:21

Möte nu sen hem och läxor :-/
Kanske tränings inlägg om jag hinner.
Har även huvudvärk :-/

Av Dessan & Emma K - 3 september 2012 11:16

Blev inte så mycket mer updatering i helgen, men nu kommer jag ikapp haha!

I lördagskväll blev det utgång med hjärtat, Fredrik & Marcus, mycket trevligt! Spelade biljard större delen av kvällen och jag kom på att jag hade talang hehe...


Igår målade jag hela dagen i stallet. Brädor som ska snickras ihop till hagar sen. Blev också väldigt många skratt med stalljouren haha. Väl hemma så kom storebror & Vickie på besök och lite senare på kvällen så kom även hjärtat ((:


Så det blev en otroligt trevlig helg måste jag säga!


Dagens planer bli jobbsökning, träning, städa, möte, kanske en filmkväll. Bra start på veckan!

 

/Dessan (:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards