klabbarpsmupparna

Alla inlägg under augusti 2012

Av Dessan & Emma K - 24 augusti 2012 16:11

Är precis hemkommen ifrån staden. Har lunchat och fikat med min kära farmor och Eva. Mycket trevligt!

Vi satt och snackade i över 2 timmar, allt mellan himmal och jord ;).

Snart blir det att plocka lite och fixa sig. Ser nu framemot en trevlig kväll! (:

Ha en bra fredagkväll alla, för det tänker i alla fall jag ha! ;)

 

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 24 augusti 2012 10:49

Ny dag, nya tag! Haha.

Tänkte berätta lite om gårdagens hoppträning. Blev en liten studs-serie och Jocke var på tårna kan man säga ;). Men han kändes super och han var alldeles perfekt. Han hade mycket bjudning mot hindrena men han drog inte iväg eller stirrade upp sig. Lugn & fin helt enkelt! Samt att han hade koll på sina "små" ben. Jag ska säga att jag är riktigt riktigt nöjd med träningen! Blev lite lätt nu eftersom de precis har kommit igång. Både hästarna och ryttarna har nog lite träningsvärk ;)

Blev också mycket flumm med Sara Lindis och Emma K innan passet haha ;)

Detta är allt från mig sålänge och vi får se om det blir lite update senare idag. Ha en trevlig fredag alla!

 

En till gammal hoppbild ^^

/Dessan


Av Dessan & Emma K - 24 augusti 2012 07:51

Sitter utanför klassrummet, börjar 8 och har naturvetenskap! Lägger in en liten rolig bild oxå x)
Trött Emma B-)

Av Dessan & Emma K - 23 augusti 2012 21:36

hade nt räknat meden taggad häst idag men om han var taggad? ja men!

nyskod häst, thank god!

började med att jag glömde mina sporrar så jag sprang som dåre till skåpet för att leta men hittade nt de så tänkte "jahopp idag blir det bara & jobba på lite extra.."

vilket jag snabbt ändrade mig när vi skulle hoppa upp, han sprang ut alla håll & kanten & stod knappt stilla, taggad joow! :D

red fram med lite extra noggranhet med lösgjordhet nu när han nt har jobbat så mkt

så mkt skritt med mkt byten mellan varven & böjning med flyttning såklart.

sedan i traven så var ju även formen viktig men kände att han var försiktig så trodde först att han var halt & frågade sara & becka men de tyde inte på ngt halthet så jag fortsate rida & det visade sig bara var lite försiktighet nu efter skoningen.

*pust..*

sen i galoppen så kändes han väldigt bra, lite seg i fattningarna men annars okej :)

Men jag fattar nt hur han kan vara mer lösgjord i det varvet som jag red minst i? x)

haha aja

hoppade studs med 4 hinder.

första kändes helt super men fattning,inkomning & språng :D

la han rätt

sen så försvann mina ben under nr 2 så det blev lite fel men

löste sig snabbt med benen och jag kunde lägga han rätt under alla de andra gångerna + att han piggnade till så blev det även lite jämnare! ^^

SUPER nöjd emma & häst (verkar det som iaf^^)
sen ett plus så var vi bara 5 & vi var klara 20 minuter tidigare, awesome!
sara filmade med min mobil så klipper ihop så det kmr antigen idag elr imorrn, hon filmade på fel håll på typ 3 klipp men man ser väldigt mkt ändå iaf
TACK SARA för att du filmade & följde med!:D
ni kan få en liten sneak peak tkr jag! C:
 
//Emma
Av Dessan & Emma K - 23 augusti 2012 17:36

Vet nt hur jag gör med tränings inläggen idag och framöver med tanke på skolan och att jag måste ta bussen ditt på morgonen. Extra noggrant att hålla tider så man nt missar bussen! Gör jag det nt samma kväll så blir det iaf/ska försöka göra det samma vecka! :-)

Av Dessan & Emma K - 23 augusti 2012 16:35

//Emma

Av Dessan & Emma K - 23 augusti 2012 15:10

Hej allihopa!

Har haft lite och göra utanför datorvärlden under dessa två dagarna.

Igår började jag dagen med frukost hos min farmor eller brunch rättare sagt.

Sen blev det hem för storstädning av huset. Dammade av allt, dammsög och torkade golven, så nu är allt tipp topp! Belönade mig med att kolla på Wallander-Jokern efter (a). Sen på kvällen körde man till hjärtat ((:

Idag har man ägnat sin tid till att söka lite jobb och viktiga samtal.

Ikväll blir det träning! :D

 

En gammal hoppbild! (:

/Dessan


Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards