klabbarpsmupparna

Alla inlägg under augusti 2012

Av Dessan & Emma K - 28 augusti 2012 21:21

# EN STOR FETT HISS TILL JAKOB & SPECIELT TILL DETTA KLIPPET!

Följer bla han på youtube, värd att följa det kan jag lova!

Lägger ut mkt blandade videor så en nice blandning!

//Emma

Av Dessan & Emma K - 28 augusti 2012 16:09

Ett program som jag verkligen tycker om och följer är "Du är vad du äter". Det är både lärorikt och intressant. Jag är själv väldigt intresserad av att läsa om kost & motion, kanske ska söka in på någon sån utbildning kanske?

/Dessan


Av Dessan & Emma K - 28 augusti 2012 15:58

tänkte baka lite & bjöd in sara & hjälpa till, kmr nog snart ;)

börjar iaf sålänge, puss! C:

btw hade första psykologi lekitionen idag, verkade väldigt roligt! ^^


random bild, jag vet  ;p

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 28 augusti 2012 11:56

Blev en bra dag igår och man fick lite saker gjorda.

Dammsugning av huset, belönade mig sen genom att kolla en wallanderfilm. Cyklade till stallet på eftermiddagen för att rycka Jockes man och lämna några papper till Emma, sen trampade man hem igen. Sen på kvällen körde man till hjärtat ((:

Får se vad denna dagen bjuder på, men det blir i alla fall träning senare idag! (:

 

Fina pållen! <3

/Dessan


Av Dessan & Emma K - 27 augusti 2012 21:52

Här får ni en liten sneak peak på en liten del av filmen! :D

Ngn som kan gissa handling? ;)

       

//Emma

Av Dessan & Emma K - 27 augusti 2012 20:33

åhh vilken häst jag har! ^^

red fram på långa tyglar ofc där jag höjde tempot bara genom en lätt nuddning med sporren (haha hittade de på sista stället jag letade på xd) och lyssnade så galant!

sedan red jag mkt med ställa & flytta på volter,vända rakt över & tempot + att eftersom musklerna är borta & ska byggas upp igen så rider vi de på en låg form så de byggs så småningom.

iaf så vart han lika pigg,lyhörd + formen satt verkligen som den skulle, LOVELY! :D

ibland är han ju så vinglig & det hade jag räknat med med ICKE! ^^

sen så i traven var det volter, skänkelvikningar halvt igenom,snett igenom & rätt upp & sen höger/vänster & han lyssnade verkligen på hjälperna & behövde nt trycka som en dåre;)

& testade även att sitta ner lite & inga problem, ändrade inget C:

även formen vart super här!

Sen gick vi ut till paddocken (vart inne innan) & körde lite galopp + nerläggning

vilket gick så himmlans super, VILKEN DRESSYR PONNY JAG HAR!!

wow, rytmen,lättheten, stegen & formen bara satt där den ska!

lysande fattnigar & följde ner i nerläggning helt underbart super :D

hihi hörde tom hur han andades så trött som han var C;

+ att anne sa att han vart super fin, trivdes i alla rörelser & såg riktigt fin ut från början till slutet!

SUPER NÖJD EMMA JAOOW! ^^

sist så red vi ut en liten runda, mysigt! :D


Sicken otrolig häst jag har, han liksom jobbade på & tjafsade nt ett dugg & kämpade, så vi blev allt lite svettiga ^^

Pratade iaf med matilda en stund efter, nice! :D

& ja nu är jag hemma igen & har precis ätit, duschen nästa! C:

PUSSSS PÅ DIG finaste PONNIEN ^^

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 27 augusti 2012 11:22

God morgon eller god förmiddag!

Ny vecka, nya tag. Min dag började med jobbsökning.

För några minuter fick jag en ny tanke i mitt huvud, man kanske ska starta ett företag som filmar åt folk och sen redigera filmerna till dem? Det hade varit något!

Dagens planer blir lite städning, motion och stallet.

Ha en bra måndag alla!

/Dessan (:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards