klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Dessan & Emma K - 1 juni 2012 15:37

Gårdagens träning kändes rätt så bra.

Framridningen gick ok, för lite av skritten & traven ( mitt fel!) men det påverkade nt galoppen.

Galoppen kändes alltså väldigt bra, körde några ökningar & han lyssnade galant.

Hoppade ett hinder på mitten, skulle först komma fram & tbx ( visar på bilden) vilket gick väldigt bra J

Skulle sedan komma snett igenom hela tiden, hindret låg på en 65 cm vilket kändes väldigt bra, bra fattningar & lyhörd het, gick bara lite för fort ( enligt tommy), vi skulle alla ha ett jämnt tempo.

Höjde sedan till en 70-80 cm, jag lägger han alltid så att han hoppar tidigare eftersom att jag nt riktigt litar på honom när vi höjder från 70 & uppåt, gick även här för fort ( säger tommy ) & tills sist gick det blev det ett totalt missförstånd mellan mig & hästen så han kom för nära, hann nt hoppa upp sig ordentligt & benen var nt med honom så vid landningen var vi nära på att välta totalt ( hemskt kändes det ) så vi sänkte det & kom några gånger & vi fick ett flytt, valde att sedan stanna där.

Fick även väldigt fina språng när allt stämde :D

Så hmm eeh ja det jag är nöjd från min sida är hur kvick jag är, över hindret vid missförståndet & när jag la han tidigt så är jag ändå med handen så att jag nt stör honom & sen är jag såklart nöjd med hästen, han var lika pigg & glad hur fel vi än kom + att han är så lyhörd. :D

Aja hoppas det går lite bättre nu på söndag. J

Filmade btw Anna & Dessan, det kmr upp sen när jag har tid C:

 

Ikv blir det genrep med KRUS vid 7 & fixa med min utstyrsel innan det.

Imorron blir det en sista träning med KRUS & sedan fixa lite med min & saras utstyrsel :)

//Emma

Av Dessan & Emma K - 1 juni 2012 13:29

Fredag idag och det gillas!!

Dagen började bra med att jag vaknade innan halv 10, så att man inte sov bort hela dagen.

Sen så har man storstädat ända fram till nu. Så nu är det rent och fint här.

Har lite småsaker kvar att göra & sen får man se vad kvällen bjuder på.

Hoppas att denna helgen blir toppen!

Kram på er!

 

Haha Fint bild på mig & Emma ;)

/Dessan

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards