klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Dessan & Emma K - 4 maj 2012 17:38

Blir ett litet special inlägg idag :D

För idag var det maskerad för oss nior, var utklädd till cowbyt tsm med Jennie.^^

Kände mig lite lantlig faktiskt. ;)

Vi började med att fota klassen & sedan körd vi en brännbolls tunering klassviss.C:

Haha vi kom på andra plats av 3, haha nt sist iaf. ;D

Aja kul var det & hör kmr lite bilder från dagen. J

       

//Emma

Av Dessan & Emma K - 4 maj 2012 17:08

Yay äntligen Fredag!

Kan börja med att berätta lite om hoppträningen igår. Hoppar ju i samma grupp som Emma så ni vet redan vad vi hoppade för nått ;) Jocke var lika pigg som han var förra veckan. Märks att han älskar att hoppa på utebanan! Fast jag satt med hjärtat i halskropen ett antal gånger. Eftersom det fanns 3 hinder att "välja" mellan enligt Jocke, så kändes det vid ett antal tillfällen att han bjöd mot alla tre SAMTIDIGT. Men då gällde det för mig som ryttare att verkligen vara tydlig. Att redan precis innan första hindret redan tittade och hade min kropp riktad mot nästa hinder. Svår övning men väldigt nyttig och otroligt rolig!


Idag har jag bara haft en föreläsning om hästarnas matspjälkningssystem, sjukdomar osv. Intressant faktiskt! Sen hem för att fredagsstäda, plugga lite osv. Så nu får man se vad kvällen bjuder på!


Ha en bra fredagskväll alla! ((:

 

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 4 maj 2012 16:27

Är rätt nöjd med gårdens lektion.

Han taggade & jag på hugget för nu jävlar ska det funka med hoppningen igen.

Framridningen var ingen succé i skritt & trav, han var lång & gick knappt att ställa han, märks att jag nt ridit dressyr på två veckor. :/

Men kändes mindre okej.

Sedan så var han mkt lättare att jobba i galoppen så det gick bättre, väldigt bra fattningar & så.

Hoppade ett hinder på mitten & en sen tre val möjligheter ( 3 år sen sist vi hoppade det, längesedan..)

Vi började med att trava in utan att ta det i mitten utan att ta först mitten, vänster & höger.

Han åkte ut mkt till ytter  varje gång men var på han direkt & smackade & skänklade på honom, så ja hoppen blev kanske nt så  fina eftersom avståndet & så blev fel men han liksom litade på mig & hoppade.

Sedan fick vi hoppa ettan & sen 2 a b elr c.

Han sprang på lite utan att jagtill så tog tag lite i honom och la till rösten fram till ettan & han lyssnade väldigt bra.

Kom sedan in vars en gång på a,b elr c vilket gick gick bra, avståndet stämde & han lyssnade på mig & litade på mig.

Valde därför att hålla där, det känndes liksom bra. J

Hoppade mellan 60-70.

Grymt längesedan vi hoppad den “banan” & fortfarande lika rolig att hoppa.^^

Men iaf är nöjd, han litade på mig, jag var på hugget & med i språnget vilket gör att jag nt stör han i munnen + att jag fick mkt beröm från tommy & agneta ( desans mamma).

Red ut sedan med lill jossan bredvid mig, skönt!

Filmade även Dessnas sista runda så den kmr upp här. C:

  
//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards