klabbarpsmupparna

Alla inlägg under april 2012

Av Dessan & Emma K - 15 april 2012 17:30

Helgen blev mkt bättre än förväntat.

Åkte ut till stallet vid halv 2 igår.

Skulle kört moppen men den fackade sig..

MEN som tur va så funkade den idag, tvättade den & funkade igen ( ?)

Haha älskade moppe. ;p

Men städa skåpet & putsade, allt blev väldigt fint + att ta hem lite till loppisen den 12 maj.

Sen idag var det rykttävling vid 10 & kalas vid 1.

Rykttävlingen blev nt av 3 starter, 1 hoppade av, en kom nt & fick ringa till den sista & säga att det nt blev av ngt.

Men kalaset blev av iaf, roligt var även det. J

Kom hem btw igår & kollade klart på femte skivan av One three Hill , lovely.

En skiva kvar & säsong tre  är avklarad.^^

Blev ju ingen One three hill kväll eftersom pappa skippade mötet i veckan, har ist kollat lite varje dag efter skolan. C:

Ska iaf se ponnyakuten ikv + lägga ut hopp bilderna från i tordes.

  
// Emma

Av Dessan & Emma K - 15 april 2012 12:34

Hejsvejs!

Har haft en otroligt bra helg! Det är därför jag inte har bloggat de senaste dagarna.


Hoppade Jocke i torsdags. Vi hoppade en 5- och halva & han kändes jättefin. Tråkigt nog var inte jag i form den dan. Min kropp hängde inte ihop på något sätt. Mitt överliv åkte fram för mycket, mina armar & ben var inte samarbetsvilliga. Men det sista språnget var jag riktigt nöjd med!


I Fredags hade jag en liten sovmorgon som uppskattades väldigt mycket! Hade bara en föreläsning om djurbehandlingar, rätt intressant faktiskt. Efteråt så hämtade mamma upp mig och vi körde till Vinslöv för att fixa balklänningen. Skulle egentligen hyra den från början men bestämde mig för att köpa den istället, eftersom det inte var så stor skillnad i pris. Köpte även väska, handskar och klännings-bh så nu är allting klart, Happyface!

Sen var det hem för att byta om till stallkläder för att åka ut till stallet för att hoppträna Rock It, som gick kanon bra! Hoppade även en 5-och en halva denna dag.


Igår hade jag praktik på skolan så kunde inte rida Jocke på morgonen, men jag hann i alla fall vara med på fikan (a). Väl hemma så gjorde jag klart religionshäftet innan jag körde iväg till praktiken igen.

På kvällen så blev det förfest & utgång och jag var så duktig så jag var nykter. Hade sjukt kul och det var ett härligt sällskap, även om det blev ett litet kaos. Blev nattamat på subway & till sist körde man hem till en polare & kollade  film.


Sov bara drygt 2 timmar inatt. Somnade 4 vaknade 6. Praktiken började kl 7. Har haft ett morgonpass och ska ha ett till pass snart.


En underbar helg helt enkelt!


 

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 13 april 2012 22:29

Grymt nöjd med träningen igår.

Både i skritten & traven var han relativt mjuk ifrån hela början och mjuknade snabbt upp helt, arbetsvillig & formen var okej.

Sedan i galoppen var det nt riktigt samma sak, han lyssnade nt alls bra på fattningarna men han fattade iaf galoppen.

Hoppade en vanlig 5 & halva.

Började på 60 - 70, kom fel några gånger  & fattningarna var nt helt super men han hoppade utan problem. (yy´

Hoppade sedan på 80 & han var på hugget igen, lyssnade grymt bra & kom rätt alla gångerna.

Höjde sedan till 90- 1 m ( längesedan emma fick hoppa det1 ^^), fick hoppa det en gång sedan fick det räcka.

MEN allt stämde igen, super duper.^^

Något som jag var väldigt glad över det var att om jag ville att han skulle öka så behövde jag bara trycka lite mer med vaderna & han ökade, duktig ponnie. :D

Körde med dom rosa byxorna, grymt sköna!

& sen så fotade sara med min kamera så bilder kmr upp i helgen. C:

 
bah för jag är så gullig x)

Ska btw till stallet imorron, städa skåpet & putsa hade jag tänkt mig, sounds great? ;)

// Emma

Av Dessan & Emma K - 12 april 2012 18:02

Eller stressar på kan man ju kalla det. Har en månad kvar drygt & lärarna pressar på med arbeten, prov osv. Vi har redan ett 20-tal saker vi ska göra, ändå ger de oss mer & mer. Har verkligen samlat allt ALLT till sista månaden.

Så igår kom jag hem sent, men när jag väl kom hem så skrev jag nästan klart hela mitt historiearbete, så det blev inget stall igår kväll.


Idag gick jag halvdag. Åkte inom stable store på vägen hem eftersom jag slutade så tidigt. När jag kom hem tog jag det lite lugnt innan jag började göra fysiken. Har både uppgifter & så ett arbete att lägga in, men jag blev klar!

Ikväll blir det möte & träning, härligt!


Ha en bra kväll alla! (:


/ Dessan

Av Dessan & Emma K - 11 april 2012 16:24

Kör ett litet snabb inlägg nu då´rå ..

Skolan var helt okej, fick våra klasströjor. :D

Rätt så fina var dom, tyckte dom skulle varit rosa. ^^

Nu blir det ett ont three hill maraton med säsong 3 hela kvällen, awesome. C:

Btw glöm nt vår stiltävling! :D

    
  Vad tycks om tröjorna? ;)

// Emma

Av Dessan & Emma K - 11 april 2012 10:30

Vi behöver er hjälp!

Vi har sedan en tid tillbaka planerat en ny heder. Skiss är framme & bilder kmr efter hand.

Vi har bara ett problem,vilka texter ska vi ha? 

Så nu behöver vi er hjälp. Skriv antigen nr (räknat längst uppifrån vänster) , namn eller färg. Ni kan välja 2 - 3 st.

Vi kmr sedna att räkna ihop alla & de två som fått mest röster, väljer vi.

Ni har gott om tid att skriva er kommentar eftersom heder kmr upp på vår ettårsdag ( 1 Aug ).

Vi är så grymt tacksamma för er hjälp! :D

  
// Dessan & Emma

Av Dessan & Emma K - 10 april 2012 21:58

Tidigare ikväll har jag varit ute i stallet och haft dressyrträning med Jocke. Han hade haft några dagars vila så han var verkligen på hugget, men han kändes även fin.


Och ett stort tack till Emma som har gjort så fina filmer! Du är duktig du <3

Sov så gott alla!

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 10 april 2012 19:50

 Hoped you liked it. ;)

 // Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards