klabbarpsmupparna

Alla inlägg under mars 2012

Av Dessan & Emma K - 8 mars 2012 14:20

Tjena!

Tänkte skriva lite kort om dessa två dagarna.

Igår så gick jag först i skolan mellan 08.30-15.40 , hade också ett prov i kemi, få se hur det gick.

Efter skolan så åkte man till tandläkaren & spännde tandställning. Har verkligen inte mycket kvar nu!

Var så trött när jag kom hem så direkt efter man hade käkat & sånt så gick man o la sig. Klockan var typ kvart i 8 då, snacka om trött.

Idag har det inte hänt så mycket. Skolan är kanske ointressant att skriva om. Besökte en djuraffär nu efter lunch. Det var rätt så intressant faktiskt.

Få se vad dagen mer bjuder på.

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 6 mars 2012 17:13

Jag är så jäkla trött på min förkylning, att den inte bara ger sig. Den hindrar mig från att göra det som jag tycker är roligt. Det enda jag orkar med är skolan och det är illa. Så fort jag gör en minsta lilla ansträngning så börjar man hosta riktigt ordentligt, samtidigt som man måste ta nässpray ofta för att man ska kunna andas någoting genom näsan och så är man trött hela tiden.

Jag är en person som älskar att ha hundra saker att göra. Kan ge järnet 100 % från morgon till kväll och fortfarande vara pigg & glad ända tills man lägger sig på sängen. Nu känner jag mig alltid jättetrött, t.o.m sur och allmännt bitter.

Så detta är inte alls roligt, så jag hoppas verkligen att detta går tillbaka snart.

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 5 mars 2012 18:34

Halloj!

Ska bara börja med att säga att jag fortfarande kämpar med min dumma förkylning, som jag har så jäkla trött på!


Tävlade igår, även om jag var krasslig. Kände att jag kunde fixa det ändå & att det bara var in & rida. Visst, kanske det inte var så bra intiativ, men man är ju ung & dum. Fast jag ångrade inte det ett dugg, eftersom det blev VINST! Förvånad blev jag!

Tävlade LB:1 (Dressyr) med Jocke. (:

När jag kom hem så gick jag & la mig och jag somnade så fort jag la huvudet på kudden. Haha klockan var då 4 på eftermiddagen & jag sov till kl 7 på kvällen. Snacka om vad tävlingen tog på mig.


Min dag idag började inte så bra. Började att min buss hemifrån var försenad så jag missade nästa buss som jag skulle byta med. Samma sak var det hem. Så jag hade verkligen inte tur med kollektivtrafiken idag. Fast har härliga vänner som gör en på bra humör i alla fall. (:


 

En 1 år gammal bild på mig & Jocke (:

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 3 mars 2012 19:09

Tjena alla bloggläsare!

Har haft sjukt mycket för mig igen samt att jag fortfarande är sjukt förkyld.


Red Rock it i onsdagskväll. Hon gick kanon, synd att jag var tvungen att pausa i 5-10 min mitt i passet pga att jag inte fick luft. Typiskt när det gick så bra, men sånt är livet!


Torsdags så gick jag inte i skolan typ i 40 min. Åkte mest dit för att hämta alla skolböcker som jag behövde, var på begravning sen.


Fredags hade jag studiedag och jag studerade verkligen. Jag sov i alla fall länge! Sen var det bara direkt att plugga fysik, religion och kemi, yay. Gick på bio sen på kvällen med några vänner & sedan hände det en massa skoj.


Idag var jag uppe & red Jocke på morgonen. Han gick mycket bra & jag kunde andas haha. Stannade sen kvar i stallet & pysslade lite. Putsade grejerna till imorgon & ryckte Jockes man. Han blev så fin så! Resten av eftermiddagen har jag ängnat åt att plugga & en massa annat viktigt.


Ikväll får det bli en lugn kväll I think. Ha en trevlig lördagkväll alla!

   

/Dessan(:



Av Dessan & Emma K - 2 mars 2012 21:30

har så grymt stressigt de dagarna som kmr så jag tänker ta en bloggpaus på obestämmd tid.

tävling & tränings resultat kan komma upp om jag orkar.

här kmr iaf en lista:

 

// Emma

:)

Av Dessan & Emma K - 2 mars 2012 15:58

har precis pluggat i 40 min på LB:1, rdiit en gång innan för en tid sen, minns nt mkt haha. ;)

kmr iaf att skriva ett väldigt kort inlägg om gårdagens träning.

kan säga att jag var riktigt trött igår kunde somnat på hästen. (aa´

framridningen igår för min del blev väldigt liten, orkade verkligen nt, benen & armarna fanns knappt där.

kändes lite knatig i galoppen så hade inga höga förväntningar + var trött.

hoppade iaf lördagsbanan.

 hoppade fram 2 ggr på nr 1, vilekn mjuk & fin häst jag hade, allt stämmde. ^^

sedan hoppade vi hela banan, hoppade även den 2 ggr.

kom in rätt båda gångerna på 1:an & 2:an men tappade benen fram till 3:an så han stannade + osäkerhet, brukar ha det problemet där men kom igen båda gångerna & jag kände att det fick räcka för idag.

hoppade uppemot 80-90 cm.

men var nöjd, lyssnade på skänklen & hoppade bra in & ut. :D


//Emma


Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards