klabbarpsmupparna

Alla inlägg under februari 2012

Av Dessan & Emma K - 10 februari 2012 22:42

Ikväll har jag hopptränat Rock it. Kunde dock inte hoppa så mycket p g a att marken är hård & stumm just nu.

Vi hoppade i alla fall ett enkelhinder på diagonalen. Själva hoppningen gick toppen, men eftersom det ligger snö/is på ridhustaket så ger det ifrån sig konstiga ljud, som Rock it är känslig för. Vi hade problem att ta oss ut i hörnorna helt enkelt. Som sagt , så är jag helt klart nöjd med henne. Det här får man ta vid den här årstiden. Hästarna är ju också lite mer på hugget nu när det är kallt.


Har också lagt upp foton som jag har fått av emma på min facebook, så ni som är vän med mig där kan ju se! ((:

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 10 februari 2012 16:38

dressyren i måndes gick la helt okej.

red bara innanför spåret för att det var väldigt hårt.

det började med att han kändes väldigt ostadig spcielt i ytter & han liksom gungade med hvudet rätt så högt uppe, precis som han nt ville jobba + att han känndes spännd i rumpan. :/

red lite på volter & lyssnade rätt så bra, red även mkt med att byta, formen satt verkligen nt där.

sedan travade vi lite & samma sak med huvudet, anne valde att kalla in oss & ja han bajsade.

snackade lite & när vi skulle börja igen så kändes han mkt stadigare & man kände att formen började komma. (yy´

red på volter, skänkelvikningar, framdelsvändningar ( fick även göra det en & en) & ja la även in lite halter + ryggningar.

lysssnade bra & formen att där, anne trodde att det var lite gaser som gör att han var så i början, kan nog stämma. :D

sedan körde vi på volter i galoppen & när vi la ner dom, mjuk & skön galopp samt att han lyssnade & drig ut bra när vi la ner dom + att vi körde från skritt till galopp osv.

så jag är la nöjd ändå, det ända är att jah nt kan lägga till sporren när han nt lyssnar för att han kickar. :s

men aja all gånger kan nt gå helt perfekt, right. ;)


s igår så hoppade vi nekel hinder snett igenom i vänster varv.

red fram även här innanför, red på volter, skänkelvikningar & mkt byta varv.

lyssnade väl rätt så bra & formen började komma så smått, han var heller nt så pigg.

aja förs skulle vi gå över det alla tsm sen skulle vi komma i trav en & en.

kände direkt hur han piggnade till & verkligen lyfte på benen när jag gav skänklen frmaåt.

så la han på 3 ist för som 5 jag gjorde förra veckan.

vi skulle sedan komma i galopp + att vi höjde från 60-70.

han lyssnade direkt för fattningen men jag la mig framåt vilket gör att jag råkar trycka till han för mkt med sporren & han gör ett galopp ombyte, sträckte sedan på mig & jag kunde hålla han & lägga han rätt , kom 4 ggr & varv av en så kom vi helt tokigt pga av mig (framåt grejen, andra gången i galopp).

men jag är väldigt nöjd ändå. :D

 

//Emma






Av Dessan & Emma K - 10 februari 2012 14:29

Nu är jag tillbaka igen. Skulle egentligen blogga igår , vårt innternet har krånglat, men nu är det tillbaka igen och förhoppningsvis stannar det kvar!

Har inte hunnit blogga så mycket nu i veckan. Har haft mycket i skolan & så har jag varit i stallet en del. Som sagt, jag älskar att ha mycket att göra så jag har bara haft en underbar vecka haha ;)

Igår hade jag det rätt tufft faktiskt. Hade 2 lektioner, hade prov på båda. Men jag hoppas att det gick bra!

Har också fått fina bilder från Emma som hon har lagt ut här på bloggen, happyface på det!

Så det var allt från mig så länge, puss & kram!

/Dessan


Av Dessan & Emma K - 9 februari 2012 15:00

 

// Dessan & Emma

Av Dessan & Emma K - 8 februari 2012 17:10

Rock it är verkligen en speciell dam. Men att en häst hoppar på detta sättet  är verkligen speciellt :O

 

haha <3

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 7 februari 2012 15:57

stallljouren helgen var väldigt roligt. :D

på lördagen var det nog -15, blev nt mkt mockning, ta ut bajsarna & låta bädden vara kvar pga kylan & sedan i resten så blev det att lägga all bädd så rak som nöjligt. ;)

sedan blev det mkt lednig av knattarna & kolla på lördags hoppningen. C:


sedan i söndes var det nog -9, släppte ut ponnysarna i hagarna & resten i ridhuset i omgångar, mockade precis som i lördes, fick även rulla in en bal ifrån ridhuset till logen, vi är awesome brudar! ;D

skulle igentligen fixat lite med hästen & utrustningen men hann nt, usch tränset ser verkligen skitigt ut. ;s

aja hann fota lit i söndes oxå så här kmr lite bilder. (:

& just det ledingarna till kopparna i ponnystallarna + logen hade frusit så vi fick sätta in hinkar & fylla på hela helgen. ;p

                                                                     

// Emma 

Av Dessan & Emma K - 6 februari 2012 13:25

kmr bli jätte dålig uppdatering från min sida i veckan, två natonella prov, två läxförhör, KRUS möte + stalljour i helgen.

känner mig väldigt trött efter stalljouren. :/

men ska försöka få in ett inlägg från stalljouren med text & bilder.

// Emma

Av Dessan & Emma K - 3 februari 2012 18:00

                                                             

  fick inga bra på ärovarvet så det blir inga därifrån.C:

  

  mina rosetter. ;p

 

 

  jag hoppas att ni e la nöjda med bilderna. ;D

 // Emma 

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards