klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Dessan & Emma K - 13 februari 2012 20:55

har så grymt lite läxor denna veckan, ett ända lätt prov så skriver om träningen idag när jag åndä har tid + sov morgon imorrn. C:

kan nt mer än att säga att jag är riktigt nöjd men även irreterad/trött på han.

kände först när jag satte upp att han var fram tung så valde att lägga tyngden lite mer bakåt så att vi skulle jobba rätt.

började med att jobba på volter, öka & minska, på fyrkanten & mkt byta varv.

& han var så grymt SEG, blir så trött på det nu, specilet idag, nu var det liksom att jag la till skänkeln minst 10 ggr utan reaktion utan sporren & när det väl gick framåt ca 2 steg så valde jag att ta till spöet lite lätt så att han skärpte sig.

började jobba som vanligt på volter, fyrkanten & gick även över lite cavaletti bommar.

formen började komma så smått, lyfte bra över bommarna & lysnade rätt så bra på mig.

anne valde att kalla in oss för att berätta om den nya övningen, lätt ridning före & efter bommarna & över så står man över , vid kortsidan arbets trav & skäneklvikning mot vägen.

vilket här kan jag säga att jag är super nöjd, körde nästan bara denna saken hela tiden + några vanliga skänkelviknagar , vanlig snett igenom , fram & bakdelsvädningar & några halter & ryggnigar.

så grymt nöjd med han, flyttade & lyssnade bra, lyssnade på halterna,  hade framåt bjudning & var så sjukt mjuk & fin. ^^

ihh happy face. :D

vilket även var skönt var att han la sig rätt väldigt tidigt efter vi hade snackat.

aja sen i galoppen var både han & jag trötta men han kändes helt okej, lite kantig men super fin ändå.:D

 
( konerna på hö sida är att man ska börja ställa & flytta vid dena enna konen & sluta & rakställa igen vid den andra)

// Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards