klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Dessan & Emma K - 3 februari 2012 18:00

                                                             

  fick inga bra på ärovarvet så det blir inga därifrån.C:

  

  mina rosetter. ;p

 

 

  jag hoppas att ni e la nöjda med bilderna. ;D

 // Emma 

Av Dessan & Emma K - 3 februari 2012 17:45

                                                 

  --------------------------------------------->

Av Dessan & Emma K - 3 februari 2012 17:30

valde ut de bästa bilderna ifrån tävlingen så här kmr de. :D

ENJOY!

                                                         

 --------> mer i nästa inlägg! ^^

Av Dessan & Emma K - 3 februari 2012 17:20

Haha livet & bilen rullar! ;)

Igår hopptränade jag Jocke. Vi hoppade bara ett litet enkelhinder på diagonalen eftersom marken var hård. Han kändes jättefin.

Idag har jag varit ledig, men jag & några tjejer från klassen åkte till ett ställe ute på landet där de sålde & hyrde ut balklänningar och jag hittade en!

Underbara fredag!

/ Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 3 februari 2012 15:22

är även denn vecka väldigt nöjd med träningarna, allt går i rätt riktining + att nu frysaer jag nt lika mkt om fötterna, har bytt till min tjocka varma vinter stövlar.(yy´

dressyren i måndes gick super, kändes som han brukar i början, jobbad på volter, innanför spåret osv.

kände direkt hur han reagerade för sporren, sparkade till när jag la till för mkt, dock känner jag nt mina hjälper lika bra eftersom stövlarna är rätt så mkt tjockare.

men det gjorde då även att han var väldigt lyhörd & la sig rätt & jobbade redan i skritten.

sedan körde vi mkt på volterna, minska & öka, några skänkelvikningar snett igenom osv i traven.

lyssnade väldigt bra, kände att han flyttade sig & formen satt kvar, kärde även lite arbetstav, smma där.

sedan i galoppen körde vi på fyrkanten, volter, från skritt.

lyssnade även där bra & vi hade ett jänmt tempo.

travade av dom lite på långa tyglar där han även där la sig & kunde slappna av & lyssnade på tygel tagen.

väldigt nöjd emma.:D

det ända negativa var att jag hade så grymt ont i naken så fick gå in i mitten ngr ggr för att "rulla" på huvudet. ;)


& hoppningen igår gick oxå super.^^

marken var rätt så hård så vi fick rida fram mkt i mitten eftersom spåret var STEN hårt.

red nt mkt med benen eftersom han är så pass känslig för sporren, men det gick la okej ändå.

red på volter för det mesta & även lite lydnad genom att stanna i mitten, lyssnade helt okej på skänkeln, formen var oxå helt okej.

sedan i galoppen körde vi ett lugnt & samlat tempo, lyssnade även bra för fattningarna.

hoppade ett lydnads hinder snett ignenom.

började med att den låg på 60, skulle trava in & sedan skulle hästen få bjuda in.

la han rätt & han lyssnade bra för hjälper.

hoppade det sen 2 ggr till( i galopp), kom fel enna gången, la han fel, kom sedan igen & la han rätt.

höjde sedan till 65, vi kom fel, tommy trodde att det var för min sits, trivs mkt bättre i den sitsen när jag sitter ner än den är man halvt står & ja det hjälpte, hoppade det 2 ggr till, la han rätt båda gångerna.

så är väldigr nöjd, lyssnade bra & det var faktiskt kul att vi hoppade ett vanligt enkel hinder för en gångs skull. ;D

 

// Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards