klabbarpsmupparna

Alla inlägg under januari 2012

Av Dessan & Emma K - 9 januari 2012 17:33

Idag har jag faktiskt gått på en liten shoppingtur. Blev en svart shorta & en svart tröja från H&M. Synd att man inte hittade mer, var faktiskt på ett riktigt shoppinghumör!

Sen åkte man hem igen & kollade på Bridget Jones. Bra start på veckan!

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 8 januari 2012 21:00

red ut med sara & louise idag, 2 månader sen sist tror jag. ;)

red bäcken rundan, långa vägen påväg till A3, vände & sen den vanliga vägen hem.C:

redan när jag skulle sitta upp på gården så vet han vad som ska hända, spetasde öron & vill gå hela tiden, sweeti. ^^

skrittade iaf hela bäcken & en bra bit på "A3" vägen, trade sen en liten bit, rocky & jag längst fram, stolt han var, spetasde öron hela tiden. ^^

sket totalt i formen & stelheten, grunden var ju bara att få komma ut lite. :D

men vilka halskuskler han har, lite stolt faktiskt. :*D

iaf sen skulle vi trava samm sträcka innan vi kom till vägen.

så börjar trava ca 5 steg & så börjar hästen att galoppera, samlat & lagom snabbt så bestämmer mig för att galoppera den lilla biten som vi skulle ha travat.

helt plötsligt så ser jag hur candy sticker med lollo förbi med & strax därefter kmr älton & såklart så ska hästen var med & "racea", asså fy fan vad dom sprang, läskigt snabbt. :s

försöka då få stopp på han med han tvärlyssnade  på mig alls, t.o.m sågade men nt hjälpte det, försökte med att ryta lite men nej.

ser sedan hur älton tvärnitar & sara flyger fram. :s

asså fy fan, springer då ut på åkern & hör sar "vänta!"

så är både arg på han & vill få han att stanna så ryter & tar verkligen tag i han & han stannar *pust*.

& iaf sen så går vi resten av vägen hem, lika goa glada igen, busiga små ponnisar.^^

 
 mysig bild från i somras. C:

// Emma.:D

Av Dessan & Emma K - 8 januari 2012 18:09

Ja, nu var denna julen över. Julpyntet är borta & granen är ute, men det betyder ju inte att det är helt tomt. Såhär ser mitt fönster ut just nu!

 

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 7 januari 2012 21:56

här kommer bilderna som jag tog i torsdes i 12 hoppningen. ^^

Amanda & Bessy - Fuxen & Linn & Edington - "Den grå". C:

så enjoy sötnosar! ;D

                                                                     

  bah för att emelie är så sjukt söt. ^^

    


 // Emma. C:

Av Dessan & Emma K - 7 januari 2012 17:34

Nu har jag äntligen fått Windows live movie maker! Detta var Emmas förtjänst, så detta tänker jag hissa idag! :D

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 6 januari 2012 15:00

amen måndagen började nt alls bra, vakande vid halv 9 & väntadepå sms från sara om hur hon kmr till träning..

väntar till ca kvart i, fortf inget svar, ringer emelie, svarar nt, gör om det igen & samma sak.

MEN som tur är så ringer hon mig vid 10 i, så frågar om jag kan åka ut med henne & det gick *pust*. ^^

fast problemet är ju att det tar en halv timme för henne att komma till stallet & de körde vid 9.

så dom kom vid 20 över& vid halv så ringde sara mig & började plladra & ti sist säger hon " du vet att din häst är ute va?"

& jag bah "FML".

så fick hämta han direkt när jag kom, stog längst ner i ett hörn. (yy´

& så är det ju så sjukt gegigt. -.-

men men han iaf i tid innan passet började, skippade bara benskydden eftersom han var gegig en bra bit upp på benen. C:

IAF till lekitionen:

erm han kändes som vanligt, lite stel.

jobbade som vanligt på volter, öka & minska osv.

han var verkligen nt arbetsvilig, stretade emot totalt i början, så fort man började & skulle plocka så upp med huvudet & jävlas, bus ponni. ;pp

& konstigt nog när jag kom in i ridhuset så kände jag hur jag typ hade hål i höger sida. ;s

iaf han gav upp & började kom så smått, formen var där & han lyssnade på skänklen.

sedan i traven så körde vi volter, öka & minska, skänkelvikningar, snett igenom & rätt upp + någon framdelsvändning.

& aså gud vilka bra flyttningar vi gjorde, så sjukt stolt över han. :*)

+ att han var så sjukt mjuk, kände verkligen att jag hade han i handen & kunde jobba. :D

vi red mkt arbetstrav, började med med att sitta ner typ 3 steg första gången & bah "nej gör lite för ont", gjorde samma sak typ 2 ggr till & sen bah "men va fan emma skärp dig, bit ihop!"

så bet ihop & till sist tänkte jag nt alls på att det gjorde ont, skönt. :)

sed galoppen var på volterna & fyrkanten, kändes pytte lite kantigt men man kunde ändå sitta ner & njuta, bra fattnongar, lyssnade bra & formen + att jag hade hade han i handen var med kvar. :)

bästa dressyren på länge, allt bah stämmde. :D

haha anne bah " för vissa hästar är vilan allt en bra grej.;)"

så tror det var därför jag fick han så pass bra i handen. C:


& så gårdagens träning:
han vart så sjukt gla när han såg mig, gulligt. ^^
konstigt nog så kändes han faktiskt likadan som han gjorde i måndes.
hoppade 5 & halvan. :D
red fram som vanligt, kändes mjuk men ändå som man behövde jobba, körde samma saker som vanligt.
lyssnade bra på galoppfattningarna + att han liksom var sådär lagom i bjudngen. :D
började på ca 60-70, farten var nt helt där man okej för höjden.
hoppade det 3 ggr & andra gängen så fick vi upp farten riktigt bra & kom in & ut bra
höjde sedan till 80, lyssnade mkt bra på galoppskänklen + att vi kunde nu hålla upp farten från start, hoppa in riktigt bra & ut samma sak.
höjde till ca 90-95, samm sak igen, lyhörd, hoppar bra in & ut. (yy´
så är super nöjd + att både anne & tommy " han är så himmla fräsch"
& det är skönt att höra, han är liksom typ 21. :D
+ att jag får beröm för min ridning oxå. :)

// Emma. :)

Av Dessan & Emma K - 5 januari 2012 15:14

                                                                   

  även om de 4 sista nt bilderna blev så bra så hade vi iaf skit kul. :D

  tack emelie & jossan. <3


// Emma. :)

 
Av Dessan & Emma K - 5 januari 2012 15:04

här kmr lite bilder från nyår, får se om emelie vågar lägga ut filmerna oxå. ;pp

 


 bilden blev nt så bra, var nog specilt noga med att ta bilden, blev stress bild ist. ;)

                                           


  ---->

 // Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards