klabbarpsmupparna

Alla inlägg under januari 2012

Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 13:28

Alltså gud vad gött det är med helg! Även om det blir lite plugg för min del, men det får man ta.

Tänkte skriva lite om de senaste dagarna i detta inlägget.

I torsdags hopptränade jag med Jocke. Vi hoppade 8:an och det gick rätt hyfsat. Blev lite slarv men det rättades till sen. Dessutom så fick jag lite halvt ångest, fick lite smått panik och blev nervös. Vet faktiskt inte varför. Det var lixom bara en helt vanlig träning och jag satt på stora trygga Jocke. Så jag är inne i svacka just nu, hoppas att den går över snart.


I fredags så gick jag först i skolan. Skrev ett prov i 20 min sen var min skoldag slut haha. Åkte hem igem & chillade lite en bra stund innan man åkte vidare till stallet. Hopptränade Rock it & vi hoppade 8:an då också. Hon kändes jättefin! Men jag hade lite problem att bibehålla galoppen vid ett par tillfällen, menmen det kändes i alla fall jättebra.

Efter träning var det hem för att duscha, göra vid sig & äta innan man åkte iväg på myskväll med vänner från klassen, mycket trevligt!


Imorse var det upp igen vid 7 för att få i sig lite frukost & sen vidare ut till stallet för ett morgonpass med Jocke. Passet gick både bra & mindre bra. Vi gjorde bra skänkelvikningar , bakdelsvändning & sånt, men vid vissa tillfällen så blev han lite stark & jag orkade inte riktigt samla upp honom. Men det blir så ibland, det är bara att träna vidare!

Efter passet så blev det såklart förmiddagsfika i klubbrummet innan begav sig hemmåt.

Har också hunnit plugga lite religion. Det är mycket man hinner med när man vaknar tidigt. ;)


Så, nu har ni fått lite info om mig typ. Ni får ha en go helg nu & jag får se om det kommer fler inlägg. Puss & kram! (:

 

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 09:56

tänkte faktiskt skriva ett "vanligt" inlägg. ;)

vid halv 12 kör vi till emelie för att sedan köra till bollrups öppet hus, as nice ju.^^

tänkte skriva mitt tränings inlägg när jag kmr hem igen + att jag ska försöka lägga upp bilderna från gårdagens träning, fäljde ju med SARA & fotade lite. :D

får la hoppas att allt blir bra.C:


bah för att emelie är awesome. ^^

 

// Emma.:D

Av Dessan & Emma K - 19 januari 2012 18:00

  
tänkte börja dissa ngt litet. ;D

# dissar att emelie fortfarande nt har gjort videon & att bilderna till del 3 (bildbomben) att jag nt hat fått dom MEN vet att det är på g så får la se när dom kmr, länkar videon här iaf. ^^


# sedan dissar jag även svenska folket, skärp er, väx up ! Shame on you.. -.-

här kmr inlägget jag menar så att ni förstår:

http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/2012/january/harliga-svergie.html#comment


// Emma



 

Av Dessan & Emma K - 19 januari 2012 17:27

Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt.
Humör just nu: Topp!
Favoritgodis: inte kräsen, så typ allt ;)
Är det nåt du absolut inte äter: fiskpudding.
Kläder just nu: Lång t-shirt, jeanstights.
Musik just nu: Ängeln i rummet-Laleh
Vad sa du senast: Gött ;)
Sommarplaner: försöka hitta sommarjobb, förhoppningsvis ridresa, umgås med vänner, njuta av sommaren & hästarna!
Fisk eller badkruka: Medel ;)
Saft eller alkohol: Båda!
Hur många kuddar sover du med: 3
Favoritväder: Sommar & sol
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Mat, en person & en båt.
Spelar du nåt instrument: Haha nej.
Morgon- eller nattmänniska: Morgonmänniska!
Sparare eller slösare: Sparare.
Bästa film: The Holiday, Bridget Jones dagbok.
Tror på liv på andra planeter: Om det finns vetanskapliga bevis så ja.
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja.
Älskar du henne/honom fortfarande: Jag ogillar inte personen.
Har du några homosexuella vänner: Ja.
Tror du på mirakel: Ja.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja, det tror jag.
Ser du på kärleken som ett misstag: I det flesta fall nej.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Vet inte, men ett par i alla fall.
Bio eller promenad: Båda!
Är du kittlig: Haha som fan!
Snarkar du? Haha ibland ;)
Stjärntecken? Skytten
Rädd för insekter? Nej (:
Äckligaste insekten: Tycker inte att något är äckligt, men stora hästflugor kan man gärna vara utan.

Största svaghet: Har väldigt dåligt självförtroende.
Det här är jag bra på: Att vara mig själv.
Bästa bok? I taket lyser stjärnorna.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att kunna flyga.
Vad vill du jobba som? Velar mellan olika yrken, vet faktiskt inte.
Chips, morötter eller godis? Allt!
Pizza eller hamburgare? Båda!
Skriver du dagbok? Nej.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Om jag måste välja något så väljer jag piercing i naveln, men jag vet inte.

Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Oftast städat, just nu katastrof!

Gungar du på stolen? Ibland (a)
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? haha never!
Vilken hand håller du gaffeln i ? Vänster.
Är du rädd för blod? Nej (:
Saltar du på maten? Oftast inte (:
Gillar du att sjunga? I duschen kanske ;)
Anser du att du är stark? Klart! :D
Brukar du sola? På sommaren ja (:
Vad gör du om du får hicka? inget, den får sluta när den slutar.
Röker du? Har testat, men tycker det smakar skit.

Snusar du? nix
Använder du knark? Alltid!! ;) haha nej.
Kaffe, te eller inget? Kaffeee!!!


Sådär! Dessa frågorna är från vår underbara väns blogg:http://www.nattstad.se/matildamarie

Besök den vet jag!

Ha det gött så länge!

/Dessan ;)

Av Dessan & Emma K - 18 januari 2012 21:28

Skönt att halva veckan har gått! Skolan är verkligen jobbig just nu.

Livet rullar på. Red ett pass dressyr med Jocke igår och han gick verkligen bra. Fast det blev lite strul med den förvända galoppen och slutorna, men det är ju lixom bara att träna vidare.

Känns som att jag inte har så mycket mer att skriva om. Känner för att skriva ett riktigt långt inlägg någon dag om någoting. Ska försöka kommer på något. (:

Ha det gött sålänge alla bloggläsare & god natt! (:


  

/Dessan (:


Av Dessan & Emma K - 18 januari 2012 16:32

Jag är med & tävlar på www.pascal.blogg.se  om en JW tröja.

Ni hittar länken här:

http://pascal.blogg.se/2012/january/tavling-1.html


// Emma


 
Av Dessan & Emma K - 17 januari 2012 15:39

Grattis till Roffe som van jerrig priset igår! ^^

Ett stort grattis från oss, du förtjänar verkligen det. C:

 

// Dessan & Emma

Av Dessan & Emma K - 17 januari 2012 15:01

då är det la dags att hissa igen. ;D

 

#hissar först emelies (www.wixen.blogg.se) yrsnygga outfiter till hennes undarbara fux. ^^

http://wixen.blogg.se/2012/january/hall-i-pengarna.html?_tmp=3b38c7e5985a0b754855dacefd8e75305c9b3b3f


# hissar även detta inlägget, bra skrivet!

http://wixen.blogg.se/2012/january/varfor-roka.html

// Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards