klabbarpsmupparna

Alla inlägg under januari 2012

Av Dessan & Emma K - 25 januari 2012 16:58

ooh gud vad jag saknar sommaren. :/

allt är så kallt nu, usch nej hatar verkligen att frysa + att det är halt.

det mesta roliga händer liksom på sommaren badet, solbrännan, det långa & underbara lovet. ;D

aja våren kmr iaf snart, hoppas det slutar att bli kallt .:p

  
// Emma

Av Dessan & Emma K - 24 januari 2012 21:16

ohh gash hittade denna bilden nu när letade igenom datan på lite bilder, två år sedan den tog. :*)

tider det. ;pp

 

jag älskar dig min älskade bajskorv.

// Emma

Av Dessan & Emma K - 22 januari 2012 17:32

Hej bloggen!

Har haft en otroligt lugn helg, har verkligen tagit det lugnt.

Igår kväll så blev det film med en vän & så har man pluggat en del också.

Måste också beröma de fina bilderna som Emma har tagit från hoppträningen i fredags, riktigt fina bilder! :D

/Dessan (:


  
Av Dessan & Emma K - 22 januari 2012 15:06

pappa & jag körde ner till eko för att handla lite vid 1 idag. :)

letade efter säkrehets väst ( gick sönder förra torsdagen *suck*), pannband, schabrak, flecce täcke (till vardaggs användning).

hittade nt säkerhets väst så ska köra till hööks & börjes ngn anna helg, hittade nt heller fina pannband elr schabrak.:D

hittade iaf:

häst godis, flecce täcket & magic brusch borstarna, får la hoppas att dom är så bra som alla säger. ;p

just det, skulle köpt flecce täcket i svart med gul kant men fanns nt i rätt storlek, asså hästen hade blivit så jädrans cool i de annars. ^^

 får la se om jag hittar de andra i gbg.C:

 // EmMa. ;) 





Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 22:25

                                               

  awesome, ohh yeah! ;D

 // Emma.:)

 
Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 22:01

usch så kallt det var för mina händer & tår igår.;pp

men absolut värt all kyla.^^

så här kmr iaf bilderna. :D

asså shiit tog denna bilden bid halv 5 & det är redan så mörkt. ;o

                                           


 -----------------> mer i nästa inlägg !

Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 18:22

haha kom precis hem från bollerup, riktigt finnt men extremt jobbigt när det blåser, snöar & är slask samtidigt.. :/

jaja iaf dressyren i måndes gick mkt bättre än i förra veckan.

kändes i början precis som i förra veckan, jobbade som vanligt på volter, innanför osv.

lyssnade sådär & framåtbjudningen bar la oxå sådär.

men blev bättre & bättre med tiden.

innan traven så kallade anne in oss i mitten för att snacka "tänka på" saker.

det första jag tänkte " amen tack, nu kmr jag få börja om från början.. -.-"

blev riktigt förvånad när jag tog tyglarna, det var precis som om allt hade sjunkit in, mkt lyhördare & jag kunde hålla han lättare då jag även hade han i handen. (yy´

så i traven så red vi mkt volter, öka & minska, dock nt så många skänkelvikningar typ 2 st.

men lyssnade bra & hade han i handen, hade nt riktigt med mig ytter i minskningen av volten så det blev som en liten bakdelsvändning ibland. x)

aja sen i galoppen så gick det super, bra fattningar, red volter & fyrkanten.

haha red typ jätte länge i vänster typ 7-8 varav & sen typ bah 3 i höger. ;pp

& just det framåtbjudningen var bra & man kände hur genom riden han var. ^^

körde sist lite på längre tyglar på volterna, sträckte ut sig bra & lyssnade även framåt. :D

awesome. ;D


& sen hoppningen i torsdes:

hade fått en nerv i kläm så räknade nt med att jag skulle rida lika "strikt" som jag brukar.

iaf när jag satte mig upp på hästen så var det precis som om benet (vänster) var helt svängbart & jag vekligen hade orken att jobba, nice.^^

kändes lite som i måndes, red på voltern, byta varv & mkt innanför spåret, få han att lyssna på skänklen.

funkade lika bra i skritten som traven, lyssnade riktigt bra i alla 3 gångarterna.

bra fattningar i galoppen + att han lyssnade på ökningarna.

hoppade då åttan.

hoppade fram på nr 1 (räcke) 2 ggr, han kändes lite osäker så vi kom lite fel in då jag nt riktigt var med.

men skulle sedan hoppa banan so låg på ca 70, kom fel på allt typ 3 ggr, för nära, långt ifrån på räcket & oxern.

såg verkligen nt avståndet + att jag nt riktigt hade han ihop, bra fart & lyhörd men nt riktigt ihop.

+ att efter typ första rundan så strejkade vänstra benet & fick "mjölksyra" & hjälmen åkte ner hela tiden, haha satt & svor hela tiden på benet & hjälmen x).

men aja kom rätt 1 gång & valde att hålla där, ingen höjning.:D

 


// Emm.C:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards