klabbarpsmupparna

Alla inlägg under november 2011

Av Dessan & Emma K - 8 november 2011 14:27

Ännu en ny vecka. Skolan började igår igen & lärarna börjar ju inte med en mjukstart precis. Gick en riktigt lång dag igår också.


Igår kväll så var jag i stallet, red inte men man träffade lite trevligt folk & lite så.


Imorse gjorde jag riskettan. För er som inte är riktigt hundra på vad det är så kan jag berätta det för er:

Det är en obligatorisk utbildning för körkortet. Det är en föreläsning om risker t ex droger, alkohol, trötthet & annan farlig körning. Väldigt nyttig utbildning! Man fick verkligen en riktig tankeställare.


/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 7 november 2011 20:50

träningen idag gick tja rätt så okej.

kändes icke ihopriden, upphöjd rumpa, stel & jag hade ont i ryggen. :/

det var som om jag hade någon som petade på nederdelen av ryggen & att jag sen typ föll ihop med höger bener. (?)

men aja påverkade nt ridningen mer än att var lite framåtlutad i början.:)

började med att få ihop han, red på volterna, bytra varv & mkt innanför spåret.

fick ihop han rätt så bra.

sedan i traven körde vi snett igenom med lite skritt vid X, lyssnade nt helt hundra de första gångerna men efter ett tag så lyssnade han riktigt bra. :D

sedan körde vi även vänd rätt upp & vid X skänkelvikningen, flyttade rätt så bra där oxå. :)

sen skulle vi snacka lite i mitten.

& sen var han lika stel som innan. (yy´

great, blev att jobba ihop han igen, vi red mkt på stora mittvolten,  körde även att göra volt tbx först höger sen vänster osv.

sedan i galoppen körde vi på fyrkanten & även att göra volt tillbaka & fatta galopp direkt efter, kändes lite smått stel.

men aja sen körde vi bah lite på längre tyglar, red bara på volterna.

sträckte ut riktigt bra. C:


 

// Emma. (:

<3

Av Dessan & Emma K - 6 november 2011 19:44

Vila i frid, Hickstead! <3

Av Dessan & Emma K - 6 november 2011 19:36

Tjena alla!

Har haft lite dålig uppdatering nu i helgen. Har haft en mycket händelserik helg kan man ju säga.

Fredag: Började med hoppträning med Rock it på förmiddan. Vi hoppade 5-och en halva. Hon var väldigt lugn & hon hoppade super! På eftermiddan så åkte jag & fikade med en vän. Åkte hem & vilade en stund innan man åkte  iväg igen till en polare & kollade film. Som sagt så har det hänt massor i helgen! ;)

Lördag: Stalljour hela dan. Red även Jocke på förmiddan lite i ridhuset & han kändes väldigt fin. På kvällen så firade man halloween med några bekanta.

Idag: Stalljour hela dan.


Ja, detta har typ hänt. Så där har ni anledningen till att jag inte har gjort något inlägg i helgen. ;D

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 6 november 2011 17:25

 

# jag & jossan snackade lite om människor som köper typ VM hästar & tror att det kan komma upp i de klasserna efter typ 3 månader. ;s

bara för att hästen kan så betyder det ju nt att man själv oxå kan, eller hur?

+  för att man är så fokuserad på klasserna & nt på hästen så mister man ju det " bandet" mellan varan.

dessutom kan ju de flesta komma upp  höga klasserna så länge man har tilit till varandra & mkt träning.

& jag skulle själv aldrig kunna rida en häst som jag inte har förtroende för & att den nt har det för mig.

usch nej. :/

kändes som att det blev lite klöddigt men hoppas att ni förstår. :D


// Emma

(:

Av Dessan & Emma K - 3 november 2011 20:50

Har varit på min första körteorilektion idag. Det var en väldigt bra föreläsning! Den varade i 2 timmar men det kändes absolut inte så. Det var väldigt intressant & lärorikt. Rätt så bra att man kan teorin när man ska köra haha ;)


/Dessan (:


Av Dessan & Emma K - 3 november 2011 20:48

så jäkla nöjd med hoppningen idag, hoppade 5 & halvan. :)

& jag använde det  nya pannbandet, galet snyggt blev det.^^

kände att skriten var han genomriden men ändå nt riktigt ihop med form & så.

så började med att rida lite på lite längre tyglar, red på volter, öka & minksa + att vi bytte varv.

red sedan ihop han, var då lite stel men släppte till efter ett tag.

körde det vanliga i galoppen, öka på en enna långsidan & sedan oxå att ta upp honom igen, lyssnade bra även där.

började sen på ca 60-70 cm.

kom in bra de flesta gångerna, hoppade bra in & ut & då vi kom fel så tvekade han nt, körde bah på. ;pp

höjde sen till ca 80-90, kom in riktigt bra & hoppade så jäkla bra, helt underbart. ^^

& han var riktigt  pigg/taggad + att öronen var framåt hela tiden. :D

så himmla nöjd med lekitioen. ^^

& just det emelie fotade oxå, lägger in bilderna när jag har fått dom. ^^


 imorrn blir det & fota när emelie hoppar + halloween fest. ^^ 

  // Emma. :D

Av Dessan & Emma K - 3 november 2011 13:53

Äntligen har jag klippt luggen! Asså, jag såg typ ingenting & jag gillar verkligen inte att sätta upp håret. Haha i-landsproblem ;) Men nu är det gjort & jag har också bokat tid för färgning :D


/Dessan (:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards