klabbarpsmupparna

Alla inlägg under september 2011

Av Dessan & Emma K - 20 september 2011 22:03

Sorry för en extremt dålig updatering från min sida.

Har extremt mycket i skolan just nu och jag ska hinna leva livet också, det är därför jag inte har updaterat ^^

Men jag ska försöka skärpa mig!

Detta är en hälsning från mig. Ha de gött!

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 14 september 2011 21:41

amen en liten pay and jump på önnestad idag. :D

hoppade den lägsta klassen.

kände redan när jag skulle sitta upp hur taggade han var. (yy´

red bara på volter i alla gångarterna, skulle bara få han lite lätt lösgjord. C:

riktigt nice hur mkt energi han hade, kände verkligen i galoppen att han tog i & bah var helt underbar. :D

hoppade riktigt fint & bra under framhoppningen. :)

iaf på själva tävligen så gick det super, blev ett stop på femman men det var mitt fel till 100 %.

var nt tillräckligt uppmärksam efter fyran, hinderna stog väldigt nära.

men hoppde över utan problem & hoppade klart hela bannan, 7 st hinder var det. ^^

pappa fotade så det blev några bilder.:D

han dock nt fota dom andra men jag tror dessan mamma filmade hennes rundor

så vi får se om det kmr upp någon video. ;D


      
 & BTW sista inlägget för mig, hoppar nt imomrgon pga att jag tävlade

 blir TURKIET på lördag, awesome. (yy´

kmr hem om en vecka. :D

// Emma. :D

Av Dessan & Emma K - 13 september 2011 18:00

här kmr lite bilder från helgen & igår. :D


         

 lastträning med älton & wixen. C:


                    

  & ebba såklart. ^^

                   

  ninja & ebba. C:


 


 lilla söta dessan. ;D

   

 edington. :D

   

// EMMA ! ^^

Av Dessan & Emma K - 13 september 2011 17:04

Ja, allt rullar på.

Skolan fortsätter, träningar osv.

Igår gick jag i skolan såklart men skippade sista lektionen som var idrott. Ville inte springa efter förkylningen. På kvällen var det fodervärdsmöte och det var bra punkter som togs upp.


Idag hade i skolfotografering. Eftersom det var vårt allra sista skolfoto så gjorde vi något lite extra. Vi hade grektiskt tema och mer avslöjar jag inte. (:


/Dessan

Av Dessan & Emma K - 12 september 2011 21:44

stalljour hela helgen med dessan, matilda, anna & emma. ^^

ponnyridning på lördagen + nybörjare 9 st i en grupp & vi va lite folk som kunde leda + att jag & dessan nt var helt friska...

hände nt mkt på söndagen, skulle vara öppet hus men kom bah 1. -.-

men jaja nu är det iaf måndag igen:

kände att både hästen & jag var lite smått lojja idag, lilla emma trött pågrund av förkylning & ja hästen var väl bah allmänt trött, I guess. ;d

fick jobba mkt själva i skritten, mkt volter där.

blev lite skänkelvikningar & volter i traven.

galopperade efter typ 20 min.

väldigt skönt faktiskt. :D

eftersom det blev lite mer go i både hästen & mig. ^^

sedan växlade vi mkt mellan trav & skritten, blandade mkt mellan lätt ridning & nersittning. :D

fick göra lite framdelsvändningar, skänkelvikningar mot vägen, in på volter, "krympa volten", utåt ställa hästen & ställa hästen rätt igen m.m

skulle känna att hästen flyttade sig för skänkeln. :D

redigt skoj faktsikt även om formen nt var helt fantastisk. C:

men jaja blir ett inlägg med lite bilder från helgen om jag nu har tid & orkar innan tävlingen på onsdag. :D


 

// Emma ;D

Av Dessan & Emma K - 11 september 2011 21:04

Tjenare bloggen!

Det var ju rätt längesen sist. Anledningen är att vår dator inte startade en kväll och den gick inte att laga. Men nu har vi fått en ny så nu har det ordnat sig.

Det har hänt rätt mycket under denna tiden. Skolan har kommit igång på allvar, har gjort terminens första tävling, har börjat på körskola och lite smått & gott. Så nu ska jag börja blogga på allvar igen och jag måste säga att det är riktigt kul att vara tillbaka. Ett stort tack till Emma som höll igång bloggen så bra under tiden jag var borta!

Ha en trevlig söndagkväll alla! (:

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 8 september 2011 22:26

hoppade åttan idag. (yy´

han var sådär perfekt pigg igen. ^^

började att hoppa 1:an två gånger med en höjnig mellan, började på ca 60 cm.

hoppade utan tvekan, trängde lite åt vänster bah men stannade nt..

sedan blev det banan på ca 70-75 cm.

hoppade utan tvekan & kände att hoppsuget va tbx till 110 % igen.

så jäkla skönt, hoppade tre ggr. :D

kände liksom att allt bah flöt på & att både hästen & jag tyckte det va kul. C:

skönt att både han & jag är taggade igen, TÄVLING nästa vecka ju.

TAGGA !


 

// Emma. ^^


Av Dessan & Emma K - 7 september 2011 21:34

hissar två saker denna veckan:

 

# jag & sara + dessan är anmälda till pay & jumpen nästa vecka på önnestad. (yy´

blir den lägsta klassen, har ju nt varit ute på ett tag + att han alltid är så nervös de första tävlingarna som vi åker ut på, vill ju mest bah komma runt. ^^

tar med digital kameran + kanske den vanliga att filma med. :D

lägger nog in video eller bilder sen då. ;pp


& sen

# hissar oxå videon från förra årets ponnyallsvenskan, hade redigt skoj ju. ^^


 // EMMA ;D

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards